دسته بندی محصولات

معرفی بهترین سرور موجود در بازار

معرفی بهترین سرور

معرفی بهترین سرور

توسعه تکنولوژی روز دنیا در زمینه محصولات و فناوری ها به واسطه توسعه در زیرساخت ها امکان پذیر می باشد. شاید شما هم  در کسب و کار خود به طور مکرر از کلمه سرور استفاده نموده باشید. آیا تا به حال برای شما هم این پرسش پیش آمده است که اصلا server  چیست و چه کاربردی دارد. در ادامه این متن ما در سایت تولتک سرور قصد داریم تا با شما عزیزان به بررسی انواع server و معرفی بهترین سرور hp  بپردازیم.

 

بهترین سرور

سرور چیست و نقش آن در توسعه چیست؟

اگر به تاریخچه تولید انواع سرور نگاهی بیندازیم متوجه می شویم که نسل اول سرورهای امروزی در سال های ۱۹۸۰ تا ۱۹۹۰ تولید و روانه بازار شده اند. در ابتدا نقش server به اشتراک گذاری داده ها در شبکه های محلی بود. تولد اینترنت سبب توسعه هر چه بیشتر دنیای ارتباطات و بروز و ظهور تجهیزات کاربردی در توسعه زیرساخت ها شد. در نهایت با اهمیت یافتن دنیای فناوری تولید server  نیز در دنیا متحول گردید و به تدریج محصولات جدیدی در این حوزه تولید و روانه بازار شد. می توان گفت که سرورها در واقع محل نگهداری حجم بالایی از اطلاعات و ارائه آنها به انبوهی از کاربران می باشند. در نتیجه server کامپیوتری سرورهایی با سخت افزارهای بسیار قوی هستند که به طور دائم فعالیت می کنند و به اینترنت متصل می باشند.

server در پاسخگویی به کاربران سایت ها مهمترین نقش را ایفا می کند. به طور معمول از این ابزارها در مراکز داده به صورت کاملا تخصصی و تحت حفاظت بالای نرم افزاری و فیزیکی نگهداری می شود. حالا شاید این پرسش در ذهن شما ایجاد شود که آیا کامپیوتر شخصی هم در دسته server طبقه بندی می شود. در پاسخ می توان گفت بله کامپیوترهای شخصی نیز نوعی server هستند. اما محدودیت های فراوانی در ارائه سرویس در کامپیوترهای شخصی وجود دارد. اما کامپیوترهای شخصی به عنوان یک server  برای راه اندازی وب سایت ها ظرفیت پایینی دارند و نمی توانند پاسخگوی حجم بالای درخواست ها باشند. همچنین برای راه اندازی یک وب سایت نیاز است تا شما یک کامپیوتر قدرتمند را به طور مداوم فعال نگه دارید و با اینترنت پر سرعت در تماس باشید. این امر خود نشان دهنده لزوم کاربرد اپلیکیشن ها و سرورهای قوی در زمان راه اندازی وب سایت ها می باشد.

 

سرور نسل های 8 و 9 و 10

نحوه فعالیت server به چه صورتی می باشد؟

اکنون که با کلمه سرور آشنا شدیم بهتراست قدری با نحوه عملکرد این ابزار کاربردی آشنایی پیدا کنیم. در واقع server بر اساس یک طرح کلی مشتری محور به نام کلاینت- server عمل می نمایند. مشتری ها یا همان کلاینت ها در موتورهای جست و جو گر به دنبال درج تقاضاهای خود می باشند. server بعد از دریافت خواسته کلاینت درخواست یک مکالمه را ثبت می کند. این مکالمه می تواند حاوی درخواست اطلاعاتی خاص از server باشد. نقش server در این مکالمه مانند کتابدار یک کتابخانه است که ابتدا درخواست های ارسال شده را دریافت و در نهایت به دنبال رفع نیاز مشتری ها می باشد.

server بعد از یافتن پاسخ مناسب برای پرسش مشتری جواب مورد نظر را به دستگاه آنها ارسال می کند. این پاسخ می تواند در قالب معرفی یک صفحه، ویدئو و یا حتی محتوای دیجیتالی باشد. در نهایت ظرف مدت کوتاه دستگاه گیرنده شما پیام های ارسالی از server را دریافت و به نمایش می گذارد. تمامی این مراحل در بازه زمانی چند ثانیه برای کلاینت رخ می دهد.

سرور dl

معرفی server کمپانی HP

 

کمپانی HP را می توان یکی از مهمترین شرکت های تولید کننده سرور در جهان معرفی نمود. سرور اچ پی به دلیل قابل اعتماد بودن و قابلیت مقیاس پذیری محصولات به یکی از مهمترین انتخاب های دنیا در بحث server تبدیل شده است. در واقع در چند سال اخیر HP توانسته است در زمینه تولید سرور در دنیا به یکی از بزرگترین شرکت های جهان تبدیل شود. به طوری که امروزه بسیاری از شرکت ها و سازمان های مطرح جهانی از server نسل هفتم، هشتم، نهم و دهم HP در فرایندهای خود بهره می برند.

یکی از نکات قابل تمایز در این سرورها این است که کاربران می توانند از آنها در فضاهای کوچک نیز استفاده کنند. کمپانی HP برای تحقق نیاز کاربران خود از سال ۲۰۱۲ شروع به تولید نسل هشتم server نمود. این روند تا سال ۲۰۱۷ و با تولید server  نسل دهم همچنان ادامه یافت. البته به طور قطع هدف از عرضه نسل های جدیدتر سرور ارتقاء فناوری و تکنولوژی به کار رفته در این ابزارهای کاربردی بود. در ادامه تولتک سرور برای شناخت هر چه بیشتر شما کاربران گرامی به بررسی برخی از سرورهای عرضه شده توسط این کمپانی خواهد پرداخت.

مقایسه سرور نسل های ۸ و ۹ و ۱۰

سرور های  Gen8 و Gen9 و Gen10 هر کدام با ویژگی‌ ها و توانمندی‌ های منحصر به فردی ارائه می‌شوند. در زیر به مقایسه‌ ای سطحی از مزایا و معایب هر یک از این نسل‌ها می‌پردازم:

سرور HPE ProLiant DL380 Gen8:

مزایا:
– پشتیبانی از پردازنده‌های Intel Xeon E5-2600
– امکان راه‌اندازی و استفاده از ذخیره‌سازی SSD و PCIe Gen3
– افزایش قابلیت اطمینان با استفاده از قطعات جدید و به‌روز شده
معایب:
– عدم سازگاری با پردازنده‌های جدیدتر

سرو HPE ProLiant DL380 Gen9:

مزایا:
– پشتیبانی از پردازنده‌های Intel Xeon E5-2600 v3/v4
– امکان استفاده از حافظه DDR4
– افزایش قابلیت اطمینان و پایداری
معایب:
– قدیمی شدن نسبت به نسل جدیدتر

سرور hpe proliant dl 380 g10

مزایا سرور hpe proliant dl 380 g10:
– پشتیبانی از پردازنده‌های Intel Xeon Scalable
– افزایش توانایی ذخیره‌سازی و شبکه با استفاده از پورت‌های ۲۵GbE و فناوری NVMe
– افزایش کارآیی و کارایی با استفاده از DDR4 و Smart Array Controller Gen10
معایب:
– قیمت بالای تجهیزات دستگاه

هر یک از این نسل‌ها دارای ویژگی‌ها و مزایا منحصر به فردی هستند. اما انتخاب نسل مناسب بستگی به نیازها و بودجه شما دارد. اگر نیاز به اطلاعات بیشتری دارید یا سوالی دارید، مشاورین شرکت تولتک سرور آماده پاسخ دهی به سوالات شما می باشند

 

سرور ml

سرور dl برند HP چه مزایایی دارد؟

اگر به دنبال استفاده از server سایز متوسط هستید بدون شک سرور dl بهترین انتخاب برای شما است. به طوری که server DL HP دارای قابلیت انعطاف پذیری و مدیریت بالایی می باشد. این server در محیط هایی که به تعداد زیادی server  نیاز است مناسب هستند و برای کاربری بهتر این server را باید در رک قرار دهند. انواع مدل های server DL شامل DL100، DL300، DL 500 تا DL900 می باشند. یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین مدل های سرور DL شامل server، HPE PROLIANT DL380 است. قابلیت کاربرد متعدد این نوع server سبب شده است تا از آنها بتوان در محیط های مختلف به احتی استفاده نمود. سایت ها و دیتاسنترها از جمله فضاهای با اهمیت برای کاربرد این نوع از server می باشد.

سرور ml چیست و در چه محیط هایی بیشتر استفاده می شود؟

سرور ml را می توان نمونه ای دیگر از server HP نام برد که بیشترین کاربرد را در توسعه کسب و کارها ایفا می نمایند. یکی دیگر از انواع server HP تاورها هستند که به صورت کابینتی و ایستاده طراحی و تولید شده اند. این server  به طور معمول از انواع برنامه های کاربردی در دیگر server که شامل برنامه های ER، امنیت سیستم و مدیریت فایل می باشد به راحتی پشتیبانی می نمایند. در نهایت از نظر ظاهری سرور ml شباهت زیادی به کیس کامپیوتر دارد و از آن می توان در محیط هایی با فضای محدود استفاده نمود. در نهایت باید در نظر داشته باشید که شما به راحتی این نوع خاص از server را می توانید ارتقا دهید.

سرور

نیاز به مشاوره داری؟

مشاوره رایگان با کارشناسان تولتک سرور از طریق تماس تلفنی

جدید ترین محصولات

مقالات دیگر

دیدگاهتان را بنویسید

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه
وبلاگ