دسته بندی محصولات

چرا نحوه انتخاب سرور مهم است؟

نحوه انتخاب سرور

با بررسی نحوه انتخاب سرور می توانید یک بستر مناسب برای شرکت یا محیط کار خود ایجاد کنید. کاربرد سرورها بسیار زیاد است و سازمان های دولتی، شرکت ها و همچنین بسیاری از افرادی که در حوزه شبکه فعالیت می کنند، از این سرویس ها استفاده می کنند. اما انتخاب یک سرور کار ساده ای نیست و شما بسته به فاکتورهای مختلف می توانید یک سرور مناسب برای کار خود انتخاب کنید.

آشنایی با نحوه انتخاب سرور

چرا نحوه انتخاب سرور مهم است؟

هدف بسیاری از شرکت ها و کسب و کارهای مختلف کسب سود است. همچنین به دلیل رشد اینترنت و استفاده از سرویس های این حوزه بیشتر عملیات یک کسب و کار در این بستر انجام می شود و انتخاب یک سرور مناسب می تواند رشد کسب و کار شما را تضمین کند. سرور hp یکی از بهترین گزینه ها برای انتخاب می باشد که دارای طراحی سخت‌افزار قوی، تکنولوژی پیشرفته و کیفیت ساخت بالا باعث می‌شود تا این سرورها سازگاری و عملکرد بالایی داشته باشند.
تنوع سرورها بسیار زیاد است و به همین دلیل شما به عنوان یک مدیر نیازمند انتخاب یک سرور مناسب بسته به کسب و کار خود هستید. به عنوان مثال سرورهایی در حوزه فضای ابری، بک آپ گیری، امنیتی و سرورهای چندرسانه ای وجود دارد که هرکدام برای فعالیت های مخصوصی طراحی شده اند.

انتخاب یک سرور اهمیت زیادی دارد. کمبود حافظه، فضای ذخیره سازی و پردازنده می تواند کارهای شما را در کوتاه مدت با مشکلاتی مواجه کند. همچنین سرورها به منظور راحتی کار از پیش پیکربندی شده اند و هرکدام برای کار خاصی طراحی شده اند که انتخاب صحیح یک سرور را می تواند کمی دشوار کند. همچنین هزینه های نگهداری، تعمیر و ارتقا نیز با انتخاب یک سرور صحیح تا حدود زیادی کاهش پیدا می کند. در این بخش با نحوه انتخاب سرور مناسب آشنا خواهید شد. در انتخاب بهترین سرور نسل ۱۰، بایستی نیازهای خود را مشخص کنید. بهترین سرور نسل ۱۰ سرور hp dl380 g10  می‌باشد. این سرور با پردازنده‌ های قدرتمند، حافظه بالا، امکانات امنیتی پیشرفته و قابلیت‌ های توسعه مناسب برای بسیاری از نیازهای کسب و کارها مناسب می باشد. با این حال، برای انتخاب بهترین سرور نسل ۱۰، توصیه می‌ شود با مشاوره تخصصی یک تکنولوژیست یا متخصص سرورها، نیاز های خود را بررسی کرده و به انتخاب مناسبی دست یابید.

نحوه انتخاب سرور و بررسی فاکتورهای آن

در اصل سرورها به منظور کاهش انجام کارهای تکراری و برخط بودن به صورت طولانی مدت طراحی شده اند. سرورها می توانند سبب راحتی کار شما در کنترل داده ها و حفاظت از داده ها شوند. در ادامه برخی از مزایای استفاده از سرور را بررسی خواهیم کرد.

محافظت از داده ها

اگر در یک سازمان مشغول به کار هستید یا نیازمند حفاظت از اطلاعات خود هستید، سرورها می توانند این مشکل را برای شما حل کنند. نگهداری داده ها در یک فضای ابری می تواند باعث دسترسی راحت شما شود. همچنین طول عمر داده ها در سرور بسیار بیشتر است و هزینه های نگهداری از داده ها نیز کاهش پیدا می کند.

چرا نحوه انتخاب یک سرور بسیار مهم است؟

افزایش بهره وری

انجام کارهای تکراری توسط ماشین و به صورت همیشگی می تواند بسیار جذاب باشد. سرورها می توانند این کار را برای شما انجام دهند و به صورت طولانی مدت فرایندهای مختلف را اجرا کنند. به عنوان مثال در هنگام راه اندازی سایت یک سرور مناسب می تواند به صورت تمام وقت منابع خود را در اختیار کاربران سایت قرار دهد.

کاهش هزینه ها

نحوه انتخاب سرور به منظور کاهش هزینه های نگهداری و تعمیر سرور اهمیت زیادی دارد. نگهداری داده ها به صورت معمول بسیار گران تمام می شود. داده ها هر روز افزایش پیدا می کنند و همچنین احتمال خرابی هاردها نیز وجود دارد. اما سرورها به دلیل داشتن قابلیت FT و تحمل خطا می توانند از داده های شما با هزینه های بسیار کمتری محافظت کنند. همچنین امنیت سرورها نیز بسیار زیاد است و احتمال دزدی اطلاعات کاهش پیدا می کند.

فاکتورهای مهم در هنگام انتخاب یک سرور

اگر به دنبال بهترین عملکرد هستید، باید در هنگام خرید سرویس به نکات مختلفی توجه کنید. انتخاب یک سرور مناسب همیشه یک چالش بزرگ برای سازمان ها و شرکت ها می باشد به همین دلیل باید فاکتورهای مختلف یک سرور را بررسی کنید.

منابع مورد نیاز سرور

قبل از خرید یک سرور باید میزان منابعی که یک سرور احتیاج دارد را بررسی کنید. به عنوان مثال برخی، از سرورها برای ذخیره سازی داده ها استفاده می کنند، به همین جهت حافظه ذخیره سازی دائمی سرور باید در اولویت باشد. این در حالی است که برخی نیاز به پردازش داده ها دارند و پردازنده سرور را اولویت خود قرار می دهند. پس، قبل از خرید سرور نیازسنجی کاملی انجام دهید.

چرا نحوه انتخاب سرور مهم است؟

قابلیت اطمینان و برخط بودن

انتخاب یک سرور مناسب نیازمند صرف زمان است. سرورهایی که قابلیت اطمینان بالایی دارند، کمتر قطع می شوند و مشکلاتی مانند خرابی یا قطعی های طولانی مدت را نخواهند داشت. سرورها وظیفه دارند که به صورت شبانه روزی فعال باشند تا دسترسی به آنها در هر زمانی امکان پذیر باشد.

به نوع سرور توجه کنید؟

نحوه انتخاب سرور و نوع آن اهمیت بسیاری دارد. سرورها بسته به سیستم عامل نصب شده بر روی آنها، خدمات و سرویس های فعال با هم تفاوت دارند. به عنوان مثال برخی سرورها به عنوان هاست دانلود، برخی به عنوان مانیتورینگ و سرورهای ایمیل طراحی شده اند که هر کدام کاربرد مخصوص به خود را دارند.

کنترل پنل و قابلیت مدیریت

حتما به کنترل پنل سرور خود توجه کنید. سرورها به منظور کنترل بهتر تمام بخش ها، ابزارهای مختلفی را در اختیار شما قرار می دهند. این ابزارها می توانند سبب مدیریت بهتر داده ها در یک سرور شوند. به همین جهت بسته به نوع سیستم عامل و سیستم مدیریت سرور شما می توانید از امکانات یک سرور استفاده کنید. توجه کنید که سیستم های قدرتمندی به عنوان پنل کنترل در سرورها وجود دارد که تمامی امکانات را می توانند در اختیار شما قرار دهند.

قابلیت ارتقا

در طول زمان و با افزایش داده ها و پردازش ها، شما باید بتوانید سرور خود را به راحتی ارتقا دهید. این موضوع اهمیت بسیاری دارد، زیرا می تواند از غیرفعال شدن پیکربندی سرور شما جلوگیری کند و سبب برخط بودن دائم آن شوند. این موضوع همچنین در ارائه خدمات متنوع و بیشتر نیز اهمیت دارد و سبب رشد کسب و کار شما خواهد شد.

تولتک سرور با داشتن سابقه طولانی و درخشان در حوزه ارائه خدمات مربوط به هاستینگ و سرور تلاش کرده است تا با ارائه تجهیزات به روز و حرفه ای، شما را در امر مدیریت سرورها همراهی کند. تیم ما با داشتن تجربه درخشان در این حوزه می تواند با انجام مشاوره های رایگان و مناسب یک سرور حرفه ای را برای کسب و کار شما ایجاد کند. همچنین وجود کنترل پنل اختصاصی و افراد توانمند سبب شده است تا امنیت سرورها در حد بسیار خوبی قرار بگیرد و افراد بدون نگرانی داده ها و اطلاعات خود در سرورها ذخیره سازی کنند.

نیاز به مشاوره داری؟

مشاوره رایگان با کارشناسان تولتک سرور از طریق تماس تلفنی

جدید ترین محصولات

مقالات دیگر

دیدگاهتان را بنویسید

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه
وبلاگ